AJANKOHTAISTA

Ajateltiin Voimalujaoston puitteissa ottaa uudenvuodenlupauksissa varaslähtö. 🎉🎆

Aika usein tulee tässä joulunaikoihin otettua vähän takapakkia kuntoilun suhteen. Lepokin on toki ehdottoman tärkeää. Ja joulukuussa usein aikakin on kortilla. 🤨

❓ No, miten olis pari lyhyttä ja tiukkaa treeniä viikossa, jotka takuulla osuu kohteeseen? ❓

❗❗ Tsemppaa mukaan Voimailujaoston vuodenvaihteen crosstrainingpläjäykseen maanantaina 13.12 alkaen. Luvassa kuuden viikon ja kahdentoista treenin paketti lihaskestävyyttä, yleiskuntoa, rasvanpolttoa ja mitä kaikkia hyötyjä sitä reippaasta lihaskuntoharjoittelussa tuleekaan. 🏋️🏋️‍♀️

Treeneissä hyödynnetään erilaisia välineitä kuten kahvakuulat, slamballit, voimaköydet, weightbagit, taljat jne sekä kehonpainoliikkeitä. Kussakin treenissä on alkulämmittelyn ja liikkuvuusjumpan lisäksi kolme lyhyttä (5-12 minuuttia) työosuutta reipasta, yksinkertaista ja tehokasta tekemistä, jossa jokainen treenaaja itse säätää kuinka lujalle itsensä laittaa. Käytännössä siis vajaa tunteroinen, jonka jälkeen on takuulla tyytyväinen olo hyvästä ja reippaasta treenistä. Eli ei muuuta kuin rohkeasti mukaan! 💪🦵


Potkunyrkkeilyn uudet treeniaikataulut viikolta 42 (18.10 alkava viikko) lähtien.

TIISTAISIN18:00-19:30 tekniikka ja padit
Keskiössä lajin perustekniikoiden oppiminen ja hiominen niin hyökkäämisen kuin puolustamisen kannalta. Tekniikka osion jälkeen puolisen tuntia välineharjoittelua. Tiistain ja torstain treeneissä on viikkoteema, joka toistuu molemmissa harjoituksissa.

SUNNUNTAISIN 11:45-13:00 padit
Sunnuntaisin treenin keskiössä on padiharjoittelu. Tällöin keskitytään ainoastaan lyönti- ja potkukombinaatioiden harjoitteluun lyönti ja potkutyynyjä hyödyntäen.

Kaikkien päivien treeneihin sisältyy yhteinen alkulämmittely pitäen sisällään liikkuvuusharjoitteet sekä lyhyitä lajinomaisia lihaskunto-osuuksia. Treenien lopuksi yhteinen loppuverryttely.

Jos olet haaveillut kamppailulajien harrastamista omalla kylällä, niin nyt on hyvä tilaisuus. Aloittelijat otetaan lämpimästi vastaan ja opastetaan alkuun vetäjien toimesta. Osallistuminen ei vaadi varustehankintoja, vaan pääset hyvin alkuun seuran lainavarusteilla.
Treenit kausimaksun maksaneille vapaaehtoinen 2€/kerta, muille 7€/kerta.


Painonnosto

Painonnosto on erityisesti voiman, tasapainon ja kehon hallinnan harjoittelua. Painonnoston harjoittelu tukee lähes mitä tahansa muuta urheilulajia. Painonnoston olympianostojen ohjatut harjoitukset, sekä itsenäinen harjoittelu painonnostotiloja hyödyntäen.

Kamppailulajit

Jaoston aktiiviharrastajien vetämät ohjatuissa kuntoilutason harjoitukset on helppo ja turvallinen tapa aloittaa kamppailulajien harrastaminen. Laadukkaat, turvalliset, monipuoliset välineet ja ympäristö sekä aktiivinen yhteisö mahdollistaa myös kamppailulajeihin syvemmän suhteen muodostamisen.

Toiminnallinen

Ohjatuissa toiminnallisissa-harjoituksissa kehitetään monipuolisesti lihaskuntoa, liikkuvuutta, kehonhallintaa vaihtelevilla teemoilla. Välineistö ja tilat tarjoavat myös erinomaisen mahdollisuuden itsenäiseen harjoitteluun.



KORONA

Ohjattu aikuisten ryhmäliikunta on yhä tauolla korona rajoitteiden mukaisesti. Noudatamme toiminnan ja harjoitusten osalta viranomaisten määräyksiä koronan suhteen. Ilmoitamme mahdollisista treenien perumista tai muista muutoksista facebook kanavallemme sekä whatsup ryhmässämme.

VOIMAILUJAOSTO

Voimailujaoston tehtävänä on organisoida ja järjestää voimailuun liittyvää toimintaa. 2020 merkittävimpinä lajeina tulevat olemaan painonnosto, kuntonyrkkeily sekä toiminnalliset harjoitukset. Jaosto myös vastaa Roiman talon uusituista painonnosto ja kuntonyrkkeilytiloista, sekä vastaa toiminnasta syntyvistä kustannuksista. Jaostolla on oikeus ja velvollisuus pyrkiä keräämään jäsenistöltä kustannuksia vastaava tuotto.