Ohjatut harjoitukset

Kaikki ohjatut treenit ovat suositusten mukaisesti tauolla 31.12.2020 saakka.

  • KuntopotkunyrkkeilyTauolla
  • Toiminnalliset harjoituksetTauolla
  • KuntonyrkkeilyTauolla
  • Lasten tatami – leikkiä ja liikuntaaTauolla
  • Tempauskoulu ja painonnostotekniikat Tauolla

HARJOITUSTEN SISÄLLÖT

Toiminnalliset harjoitukset

Toiminnallinen harjoittelu yhdistää erilajeista harjoitteita yhdellä harjoituskerralla suoritettavaksi.

Harjoittelulla pyritään mm. liikkuvuuden lisääntymiseen sekä säilyttämiseenkordinaation kehittymiseenlihaskestävyyden ja lihasvoiman lisääntymiseenkehon muokkaukseensekä yleiskunnon nostamiseen

Välineinä käytetään oman kehon lisäksi kahvakuulia, weight bageja, voimaköysi, slamm balleja. Välillä saatetaan tehdä muutamia kordinaatio harjoituksia nopeustikkailla tai nakkoa hieman kuntopalloja.

Osa harjoituksista tehdään yhdessä ja osa pienissä porukoissa kiertoharjoitteluna. Treenit voi kukin vetää oman kuntotasonta mukaan.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokasta, hauskaa ja turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäjen.

Kuntonyrkkeilyllä on useita hyötyjä:

  • Koordinaatio ja motoriset taidot kehittyvät
  • Harjoittelu kehittää peruskuntoa, avaa jumeja ja vahvistaa lihaksistoa tehokkaasti.
  • Onnistumisten ja kunnon kohoaminen kasvattavat itsevarmuutta.

Haluamme panostaa harjoituksissamme erityisesti tehokkaiden ja turvallisten tekniikoiden opetteluun.

Kuntopotkunyrkkeily

Kuntopotkunyrkkeilyssä keskitytään nyrkkeilytekniikoiden lisäksi potkutekniikoihin. Harjoituksia tehdään tekniikkaharjoituksina, kevyellä kontaktilla parin kanssa sekä aina enemmän voimaa käytettäessä turvallisesti välineisiin.

Kuntopotkunyrkkeilyllä on useita hyötyjä

  • Koordinaatio ja motoriset taidot kehittyvät
  • Harjoittelu kehittää peruskuntoa, avaa jumeja ja vahvistaa lihaksistoa tehokkaasti.
  • Onnistumisten ja kunnon kohoaminen kasvattavat itsevarmuutta.

Tempauskoulu ja painonnostoharjoitukset

Painonnosto on erityisesti voiman, tasapainon ja kehon hallinnan harjoittelua. Painonnoston harjoittelu tukee lähes mitä tahansa muuta urheilulajia. Painonnosto on myös erittäin hyvä laji parantamaan kehon liikkuvuutta sekä kehittämään kehon tukilihaksistoa sekä jalkojen ja keskivartalon voimantuottokykyä.

Tempauskoulussa harjoittelemme oman taitotason huomioiden painonnostotekniikoita.

Aloittelijoiden harjoittelun keskiössä aloittelijoilla on:
– Liikkuvuuden kehittäminen
– Oikeaoppisen kyykyn, erityisesti etukyykyn, oppiminen
– Keskivartalon vahvistaminen
– Tempauksen haltuun ottaminen turvallisen kokoisilla painoilla

Edistyneempien nostajien kanssa siirrytään hiljalleen tempauksen osalta maltillisesti hieman isompiin painoihin, sekä rinnallevetoon ja ylöstyöntöön.